Wednesday, June 25, 2014

Tegelaste lisamine ja nende liikumise programmeerimine

Tegelasi saab mängu lisada samamoodi, nagu lisasid maastikule objekte.
Esmalt vali menüüribalt tegelase ikoon ja siis klõpsa maastikul. Alloleval pildil on mõned juhised selle kohta, millise sektori alt mida leida võib.
Kui tegelane on maastikule lisatud, saab hakata teda programmeerima.

Tegelase liikumine

1. Liikumine klaviatuuri nooleklahve kasutades
Klõpsa tegelasel hiire parema klahviga ning vali "Program".
Ilmub riba, millel on sõnad "When" ja "Do". Pluss märgil klõpsates kuvatakse valik, mida vastava tingimuse puhul saab teha.
Praegu paneme kirja: Kui (when) klaviatuuril vajutatakse nooleklahve, siis liigu (do). Pluss märgil klõpsates saab kõigepealt määrata tingimuse, et sisestud tuleb klaviatuuri abil (valik keyboard).
Edasi kuvatakse valik, milliseid klahvivajutusi klaviatuurilt tuleb "kuulata".
Valime nooleklahvid (Arrows).
Nüüd tuleb sisestada tegevus (do), mida peale nooleklahvide vajutamist tegema hakatakse. Meie tahame, et tegelane liiguks. Klõpsa "Do" järel oleval plussmärgil ja vali liikumine "Move".
Saame järgmise programmijupi, mis lubab tegelast nooleklahvidega liigutada.



2. Liikumine hiirekliki suunas
Tegelast saab liigutada ka hiirekliki abil. Allolev programmijupp paneb tegelase liikuma maastikul sinna, kus hiire vasaku klahviga klikkida.
Liikumine hiireklikist eemale

3. Suvaline liikumine (ilma käivitajata)
Tegelast või objekti saab panna suvaliselt liikuma ka nii, et liikumise algatajat (käivitajat) ei ole.
 4. Liikumine mööda etteantud rada (path)
Tegelast või objekti saab panna liikuma ka mööda etteantud rada. Selleks tuleb see rada esmalt joonistada.
Joonistamiseks on menüüribal ikoon "Path Tool". Edasi tuleb maastikul hiire vasaku klahviga klikkida ning kliki kohta ilmub rajapunkt.
Kui tee on joonistatud, siis tuleb valida tegelane, kes hakkab mööda teed liikuma. Selleks klõpsa menüüs tegelase ikoonil ning tegelasel parema hiireklahviga klikkides vali menüüs Program.
Ja lisa tegevuse alla Move, on path.
Kui lisatud tee on kinnine joon, siis hakkab tegelane lõpmatult mööda seda joont liikuma.